Alles over online vindbaarheid, SEO, zoekwoorden en tools

Een blog is een website of onderdeel van een informatieve website met artikelen over een specifiek onderwerp. Dit type platform kan helpen met de promotie van je producten, het benadrukken van je expertise, het genereren van leads en het verhogen van je conversieratio, mits perfect geoptimaliseerd. We gaan in dit stukje dieper in over de hulpmiddelen die je kunt gebruiken om de juiste zoektermen te vinden. We sluiten af met een analyse over je eigen SEO status.

Google gebruiken voor jou online vindbaarheid

Zoekmachineoptimalisatie SEO (Search Engine Optimization) is een set technieken die zijn ontworpen om het begrip van het thema en de inhoud van één of alle pagina’s van een website te bevorderen. Om de SEO van je blog op Google te verbeteren, moet je kijken naar de kwaliteit van elke gepubliceerde pagina en aandacht besteden aan een aantal elementen: tag, structuur, netlinking, etc.

Het alternatief voor Google Keyword Planner

Google Keyword Planner was de beste tool voor trefwoordonderzoek en vraagvoorspelling. Maar om vandaag de dag hoge resultaten te krijgen, kun je als seo expert beter een speciaal hulpprogramma voor zoekwoorden gebruiken om te onderzoeken waarnaar je potentiële klanten of lezers op zoek zijn op Google, Bing, YouTube, Amazon, eBay en de inhoud van je website daarop aan te passen. Welke hulpprogramma’s aan te bevelen zijn, kan je zien op de deze site waar je een keyword tool kunt kiezen uit de top 10 welke gratis is en beter dan Google keyword tools zelf!

Google Tools

Voor de meeste mensen is Google de zoekmachine bij uitstek. Bijna 90% van de internetgebruikers gebruikt het voor hun online zoekopdracht. De meeste mensen vergeten echter dat de grotere zoekmachine ook voor kleine bedrijven een grote hulp kan zijn. Google kan kleine bedrijven helpen met de verschillende services en tools die het biedt. Je zult zelfs zien dat Google veel meer is dan alleen een zoekmachine. Via deze link vind je alle soorten tools met gedetailleerde uitleg erbij. We zullen er twee uithalen:

Google Trends

Om als bedrijf te kunnen overleven en te kunnen groeien, moet een bedrijf zich in de loop van de tijd kunnen aanpassen en veranderen. Als ondernemer moet je de huidige en toekomstige trends begrijpen en analyseren om ervoor te zorgen dat je je concurrenten voor bent. Het alleen maar volgen van de trends is niet genoeg, je moet daarop anticiperen. Hiervoor is Google Trends de ideale tool. Google Trends helpt je de juiste zoekwoorden en zoektermen te vinden die je in je online marketing moet opnemen om een breder publiek te bereiken. Om volledig te zijn, biedt Google Trends ook aanvullende informatie over de voorwaarden van een trend voor een nauwkeurigere analyse.

Google Analytics

Google analytics screenshot

Google Universal Analytics is waarschijnlijk het belangrijkste hulpmiddel voor elk bedrijf met een aanwezigheid op internet. Deze statistiektool helpt je te begrijpen hoe je website werkt. Met Google Analytics kun je zien hoeveel mensen zich momenteel op je site bevinden, welke pagina’s ze lezen, waar ze vandaan komen. Je hebt ook toegang tot de demografie van je doelgroep. Google Universal Analytics geeft je zeer gedetailleerde en volledige informatie over je webverkeer. Dit is essentieel wanneer je je activiteit volgt en probeert de behoeften van je klanten te begrijpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *