Mijn 8 basis SEO-technieken voor WordPress

Vandaag zal ik proberen om de basistechnieken van SEO die ik gebruik bij het schrijven op mijn blog samen te vatten , zodat de minst ingewijde tenminste deze vier dingen kan toepassen.

Voor degenen die nog niets van iets afweten, zeggen dat SEO Search Engine Optimization betekent . Of wat hetzelfde is, wat gerelateerd is aan de positionering voor de zoekmachines. Of nog duidelijker: elk van de technieken die u op uw website of blog toepast om de positionering op een natuurlijke manier te verbeteren, leest zonder te worden betaald.

1- De keuze van goede trefwoorden of trefwoorden. 
Dit is essentieel voor zowel het schrijven van een bericht als voor uw website of blog in het algemeen. Het is een zeer uitgebreid onderwerp en omdat ik niet graag herhaal wat ik heb geleerd in andere blogs als zodanig, denk ik dat het het beste is dat je deze indrukwekkende post ziet over de technieken voor het kiezen van sleutelwoorden. Hier zal ik alleen zeggen, voor het geval je het niet durft te lezen, dat de zoekwoorden die je kiest natuurlijk gerelateerd moeten zijn aan het onderwerp van je blog of je specifieke bericht.

2- SEO WordPress Plugin door Yoast. 
We hebben het over de basis-SEO voor het gebruik van WordPress in het bijzonder, en in dat geval kunnen we niet stoppen met praten over deze plug-in. Naast het automatisch verzenden van sitemaps (sitekaarten), biedt het u veel en visueel de toepassing van de volgende technieken waarop we commentaar willen geven. Hier een configuratievideo bij het installeren van de plug-in. Download yoast hier

3- Wijs één trefwoord of sleutelwoord toe aan het bericht. 
Voorheen plaatsten ze een kruik met zoekwoorden voor elke pagina, maar dit werkt vandaag niet zo. Voor elk bericht moet je een enkel sleutelwoord kiezen en indien mogelijk heb je dit niet voor een ander bericht gebruikt. Met slechts één bedoel ik niet één enkel woord, een gelijk zoekwoord kan “huisdier” zijn dat “dierenwinkel”, zelfs als het uit vier woorden bestaat. Sterker nog, de aanbeveling is altijd om trefwoorden te gebruiken die meerdere woorden bevatten die beter zijn dan één.

4- Schrijven: de titel van de post. 
De titel van uw bericht is essentieel, niet alleen voor SEO, maar ook voor de ‘triomf’ in het algemeen van uw bericht of artikel. 

5- De beschrijving van het bericht. 
Het is essentieel dat in de beschrijving van de post uw zoekwoord ten minste één keer wordt weergegeven. Dit is nu heel eenvoudig te beheren met de SEO by Yoast-plug-in, evenals de algehele preview van het fragment of hoe uw bericht eruit zal zien wanneer u op Google zoekt.

6- Schrijf met hoofd en voor lezers, niet voor Google. 
Nu gaat het om het schrijven en invoegen van uw zoekwoord voor de tekst. Er zijn veel regels en dingen om in gedachten te houden, maar je moet niet geobsedeerd zijn door het aantal keren dat je het opneemt, want als je het uiteindelijk overbelast, zal het opvallen, realiseert Google zich alles en vooral, het klinkt vreemd lezen. Eenvoudig, wat ik doe is:

  • Voer het sleutelwoord in de eerste alinea van het bericht in.
  • Zet het ook in de eerste kop van het bericht, dat wil zeggen in de tag <H1>
  • Gebruik het woord natuurlijk, zonder het te forceren.
  • Ik probeer «varianten» van het sleutelwoord te gebruiken, zeg hetzelfde met andere woorden.
  • Vet het zoekwoord of een variant van tijd tot tijd uit.
  • Zet het terug in de laatste alinea van de post.

7- Voer een afbeelding in. 
Google houdt van de inhoud, maar niet alleen van de tekst. Het wordt ten zeerste aanbevolen om één of twee afbeeldingen in uw bericht in te voegen en sommige hebben als titel en als alternatieve tekst (alt) uw zoekwoord voor de post. Wees voorzichtig, probeer de afbeelding te relateren aan de inhoud.

8- Sluit wat video in. 
Een ander heel goed ding dat je kunt doen, is om een ​​video te genereren die gerelateerd is aan je bericht, deze te uploaden naar YouTube en in te voegen in de post. Op die manier kun je het sleutelwoord in de video in de titel en in de beschrijving plaatsen. Ik ben geen expert op het gebied van SEO en ik kan u geen gegevens verstrekken over de mate waarin dit van invloed is op de positionering, maar één ding dat ik heb geverifieerd, is dat lezers (door logica) als ze een video in uw post bekijken meer tijd hebben , en dat komt duidelijk ten goede aan je blog.

En weinig meer. Natuurlijk zijn er ontelbare dingen die gedaan kunnen worden, dit is slechts een samenvatting van de basis-SEO en wat ik gebruik wanneer ik schrijf . Ik probeer het ook nadat ik het deel met sociale netwerken, zet als een sms of opmerking het bericht waar iets naar verwijst en dat het trefwoord bevat.

Denk je dat mijn basistechnieken correct zijn? Welke zou u ook als fundamenteel opnemen? Reageer hieronder:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *